Levend en gezond op 26 december...Mét vorst!
Home l Agenda l 't Groene Boekje l Plattegrond l Konkelboet l Algemene Info
Uw eigen stuk grond
Op deze pagina wordt op een eenvoudige manier verteld welke dingen u deze maand op uw tuin kunt doen. Er zijn ook een paar tips om de beginneling op weg te helpen. Hopelijk zullen andere leden uiteindelijk hun kennis en expertise op deze pagina in de toekomst delen. Klik Hier
Van alles en nog wat
Op deze pagina vindt u allerlei verschillende onderwerpen zoals het fotoboek, tuinportretten en tuintips. Er zijn ook stukjes over diverse tuinonderwerpen te lezen. Hopelijk willen leden hier af en toe hun kennis delen met tips of resultaten van probeerseltjes die ze hebben uitgevoerd. Wij willen graag horen over nieuwe zaadsoorten of een gewas dat het beter doet en dergelijke. Beschrijf hoe u omgaat met tuinvijanden zoals luizen, ziektes, hongerige konijnen of kauwen bij voorbeeld.
Hebt u advies of informatie dat u met anderen wilt delen of heeft u gewoon iets te konkelen? Schrijf het op en stuur het per e-mail of doe het in een envelop geadresseerd aan "Website" en leg het in de Konkelboet waar wij het zullen ophalen.e-mail
Tips & gekonkel.
TUINBOON - Aquadulce claudia - Vroeg planten (half oktober), vroeg oogsten, vóór de zwarte luis.Tot 100cm hoog. Klik op de thumbnail om de foto in een groter formaat te zien.
TOMAAT - Ferline (F1 Hybrid) - Phytophthera resistent/tolerant, groeit in de kas tot 2m.
TOMAAT - Legend - Phytophthera tolerant.Groeit in de kas of buiten. 1,2m.
EFFECTIEVE MICRO - ORGANISMEN - Bodemkwaliteit, bodemvruchtbaarheid, de groei en de kwaliteit van de gewassen te vebeteren. Om verder te lezen, klik hier
Fotoboek.
Foto's zijn een goede manier om herinneringen vast te houden en te tonen hoe het bij ons allemaal gaat. Wij hebben best wel heel veel om trots op te zijn.Klik op het fotoboekicoontje hiernaast om de foto's te bekijken. Er zijn foto's met diverse aspecten van onze vereniging te zien: Voorbeelden van tuinen, bijeenkomsten, clubhuis enzovoort. Van tijd tot tijd zullen er meer foto's bij komen en sommige zullen verdwijnen.
BONENKRUID - Satureia hortensis (bonenkruid) staat bekend als een zwarte luis afstoter. Begin binnen met zaaien en zorg dat de nieuwe plantjes ± 15cm hoog zijn wanneer u ze begin mei buiten uitplant.
Tuinportrettengalerij.
Maak kennis met uw medetuinders en hun stukje grond. Wanneer u op het icoontje hiernaast klikt dan komt u direct in het boek met portretten.
U zou wel eens een verrassingsbezoekje kunnen krijgen op de tuin met het verzoek deel te nemen aan een vraaggesprekje en een foto te laten maken. We hopen dat u dan toestemt zodat u zelf ook een plekje in de galerij krijgt.
Wilt u zichzelf introduceren? Wij komen graag bij u langs op de tuin. U kunt natuurlijk ook zelf een stukje schrijven tot ongeveer 300 woorden, doe er een foto van uzelf en/of uw tuin bij en stuur het per e-mail naar ons toe. Het kan ook op papier, doe het dan in een envelop geadresseerd aan "website" en leg het in de Konkelboet voor ons neer.e-mail :
BEMESTING VAN FRUITBOMEN - Januari voor grote bomen, februari voor middenmaat, en maart voor de kleine boompjes.
I.v.m. de tijd die de mest nodig heeft om de wortels te bereiken.
Klusjes voor deze maand.
- Fotoboek